Vanaf 16 juni 2026 gaan budgethouders en zorgverleners uit een volgende groep gemeenten gebruikmaken van het PGB Portaal. Lees ook ons eerdere nieuwsbericht Gemeenten gaan werken met PGB Portaal.
Op 14 april gingen er al budgethouders uit 8 gemeenten over op het PGB Portaal. Vanaf 16 juni komen daar budgethouders uit de volgende gemeenten bij: De Fryske Marren, Gulpen-Wittem, Maastricht, Noordenveld, Sittard-Geleen, Stein, Valkenburg aan de Geul en Wijk bij Duurstede. Alle budgethouders en zorgverleners die dit betreft hebben hierover een brief ontvangen.
De gegevens van de budgethouders en zorgverleners uit deze gemeenten worden tussen 29 mei en 16 juni overgezet van het systeem van de SVB naar het PGB Portaal. In deze periode worden geen declaraties, wijzigingen of zorgovereenkomsten behandeld voor budgethouders uit deze gemeenten.
Handige uitleg voor overstappers PGB Portaal
Budgethouders uit de gemeenten die overgaan kunnen onze gratis uitleg over het PGB Portaal volgen . Wij laten je zien hoe het Portaal werkt, waar je alles kunt vinden en hoe je zaken regelt. En natuurlijk kun je vragen stellen. Daarmee helpen we bij een soepele overstap.
Meer informatie over het PGB Portaal
Meer informatie, handige (instructie)video’s en meer, vind je op mijnpgb.nl. Heb je een vraag hierover? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.