U bent verplicht een pgb-administratie bij te houden voor een goed beheer. Dit kan voor een groot deel digitaal, zoals via ePGB, maar daarnaast is een papieren (schaduw)administratie nog altijd noodzakelijk.

Trekkingsrecht

De zorgkantoren hebben per 1 januari 2015 het trekkingsrecht ingevoerd, met als gevolg dat de betalingen vanuit uw pgb via de SVB lopen. Via MijnPGB heeft u overzicht over wat de SVB uitbetaalt aan uw zorgverleners. Het is raadzaam hiernaast nog een eigen administratie bij te houden, zodat u altijd kunt checken of de betalingen met elkaar overeenkomen.

www.epgb.nl

Om het u gemakkelijker te maken heeft Per Saldo samen met Persoonlijk ZorgNetwerk (PZN) een digitaal systeem ontwikkeld. Met ePGB bespaart u uzelf werk en behoudt u op een eenvoudige wijze overzicht over uw pgb. U kunt ePGB 30 dagen kosteloos uitproberen.

Overigen

Verder zal uw administratie zowel digitaal als op papier bevatten:
  • brieven/informatie van uw gemeente
  • brieven van u aan uw gemeente
  • brieven/informatie van de SVB
  • brieven van u aan de SVB
  • correspondentie met uw zorgverleners
  • zorgovereenkomsten
  • persoonlijk plan