Het persoonsgebonden budget is een begrip en gelukkig niet meer weg te denken als middel om zelfstandig zorg te regelen en te financieren. Daarvoor voeren we een actieve lobby in politiek Den Haag, binnen gemeenten, bij zorgverzekeraars en zorgkantoren en andere stakeholders. Ondersteuning bij het gebruik van het persoonsgebonden budget is nog steeds hard nodig.

De afdeling Communicatie is essentieel in dit proces. We zoeken versterking voor onze afdeling. Ben jij onze nieuwe:

Medewerker communicatie & marketing

met aandachtsgebieden website, social media en marketing

(24 uur per week - standplaats Utrecht)

Je functie

Samen met jouw collega’s binnen het team Communicatie werk je aan de implementatie van het communicatie- & marketingbeleid van Per Saldo. In jouw functie zal de nadruk liggen op het doorontwikkelen van de website, de inzet van social media en de analyse van data voor verschillende marketingactiviteiten.

We zijn er voor meerdere doelgroepen, zoals onze leden, andere budgethouders en beheerders van het pgb, zorgprofessionals, verstrekkers, pers en politieke spelers in Den Haag. Jij kent ons werkgebied, onze doelgroepen en snapt wat er speelt. Je kan aansluiten bij de doelgroepen. Dat vraagt servicegerichte, duidelijke taal en doelgerichte communicatie op verschillende niveaus.

Je kent de ins en outs van ons CMS, CRM, social media en Google Analytics. Je weet dat een goede, toegankelijke website belangrijk is om onze boodschap over te brengen. De website biedt veel informatie over het pgb en onze dienstverlening. Je zorgt ervoor dat deze informatie vindbaar is. Je schrijft content voor de website.  Bovendien kennen social media geen geheimen voor je en weet je ze doeltreffend in te zetten. Je verbindt ze met de andere communicatiemiddelen. Je post, sponsort en monitort adequaat berichten. Je hebt een passie voor schrijven en dat kan je dan ook goed. Je vindt het leuk om teksten van anderen te lezen en nog beter te maken. Voor de inhoud vraag je de input van je collega’s.

Ook geef je de ontwikkeling en uitvoering van het (online) marketingbeleid een boost. Samen met de manager van de afdeling werk je hieraan. Je doet voorstellen over (online) marketing en over het ontwikkelen en implementeren van marktonderzoek. Op basis van analyses vraag je je af of Per Saldo de juiste dingen doet voor haar leden en stakeholders. Naar aanleiding hiervan adviseer je over de positionering van Per Saldo in de wereld van de zorg en belangenbehartiging. Je doet voorstellen voor verbetering en ontwikkeling van nieuwe producten en voert ze uit.

Kortom: hier wacht een uitdagende functie op jou!

Je schrijft – analyseert – adviseert - doet, dus vragen we van jou:

dat bij al jouw handelen de budgethouder vanzelfsprekend jouw vertrekpunt is. Je weet hoe belangrijk het pgb voor hen is. Je kent de zorgwereld. De hoofdlijnen van de Wlz, Wmo, Jeugdwet en Zvw zijn jou bekend en je kent de positie van het pgb daarin. Je bent doordrongen van de essentiële rol die communicatie speelt in het overbrengen van onze boodschap en het behalen van onze doelen. Je beschikt over uitstekende communicatieve (schrijf-)vaardigheden. Je kan complexe materie vertalen naar de doelgroep.

Je hebt ervaring met onder meer WordPress, Mailchimp, Google Analytics, Hootsuite en social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube). Je kan jouw werk goed plannen en organiseren. Vanzelfsprekend kan jij omgaan met deadlines: die houden je scherp en je spreekt ook anderen hierop aan. Je hebt een relevante opleiding en/of ervaring op HBO-niveau.

Per Saldo is een goede werkgever voor jou

De functie is ingeschaald in salarisgroep 8 van de cao Sociaal Werk Nederland (max. € 3.864,–). Inschaling is afhankelijk van relevante opleiding en relevante werkervaring. Wij bieden je flexibiliteit wat betreft werktijden, en dus geen ‘9 tot 5-baan’, en werkplaats. Dat betekent ook dat je soms wat langer door haalt en een andere keer je tijd compenseert. We beginnen met een dienstverband van een jaar en besluiten aan het eind daarvan of en hoe dat een vervolg kan krijgen.

Bij ons geldt de cao Sociaal Werk Nederland. Daarbij hoort het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof zijn onderdelen van het Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget waarmee je flexibel keuzes maakt over verschillende arbeidsvoorwaarden. Wij vinden het belangrijk dat er een goede balans is tussen werk en privé en dat je gezond en duurzaam inzetbaar blijft. Daarvoor heb je een Loopbaanbudget (LBB), dat is opgebouwd uit een financiële reservering en de waarde van het vitaliteitsverlof.

Wil je meer weten?

Kijk op deze site of neem contact op met Ernestine de Koff, senior communicatieadviseur, bereikbaar op nummer 06 868 558 48.

En de video’s op ons YouTubekanaal geven een mooi beeld van waar we voor staan.

Enthousiast om deze uitdaging aan te gaan?

Reageer en overtuig ons!

 We vinden het belangrijk dat iedereen een kans krijgt om in onze samenleving optimaal te leven. Ook werken hoort daarbij. Daarom nodigen wij juist ook mensen met een beperking uit om te solliciteren.

Stuur jouw reactie naar m.vwarmerdam@pgb.nl onder vermelding van ‘medewerker communicatie en marketing’. Dat kan tot uiterlijk 22 juli 2020, maar doe dit direct, want bij voldoende geschikte kandidaten wordt de vacature mogelijk eerder gesloten. De eerste gespreksronde vindt plaats kort na de sluitingsdatum van de vacature.

vacature medewerker communicatie en marketing