1. Vind wooninitiatief

Zowel op de kaart van Nederland als in een lijst kunt u op zoek gaan naar een wooninitiatief.

Zoekvensters
U kunt zoeken op plaatsnaam, op naam van het wooninitiatief of op doelgroep, zoals bijvoorbeeld de doelgroep ‘verstandelijke beperking’.

Op de kaart of in de lijst
Op de kaart en in de lijst vindt u de wooninitiatieven die aan uw zoekopdracht voldoen.
Door op het icoontje op de kaart of in de lijst te klikken verschijnt een venster met informatie van het wooninitiatief.

Lees meer
Door op ‘lees meer’ te klikken leest u oproepen en activiteiten van het betreffende wooninitiatief. Hier vindt u ook de contactgegevens.

Stuur bericht
Door te klikken op ‘stuur bericht’, wordt het e-mailformulier onder de kaart of onder de lijst geactiveerd. U kunt uw bericht aan deze persoon hier schrijven en versturen. Wilt u een bericht aan meerdere wooninitiatieven versturen, dan klikt u op ‘stuur bericht’ in het venster van de andere wooninitiatieven en wordt het e-mailadres automatisch toegevoegd.

2. Ons wooninitiatief

U vermeldt uw gegevens, voor zover deze vanuit uw inloggegevens nog niet zijn ingevuld.
Onjuiste informatie kunt u herstellen.
Vervolgens bepaalt u welke informatie wel of niet zichtbaar is voor anderen. Vink dit per item aan.
NB

  • Adres, postcode en plaats zijn in verband met uw vindbaarheid verplichte velden om in te vullen. U kunt adres en postcode vervolgens op ‘niet zichtbaar’ zetten.
    De plaats kunt u wel op zichtbaar zetten.
  • Bent u in oprichting en heeft u nog geen adres van het wooninitiatief?
    Vermeld dan het adres, postcode en plaats van de contactpersoon. En vermeld eventueel in het venster ‘doelgroep’ ook de vermoedelijke vestigingsplaats.

Status
Klik in het lege vakje, waarna u de keuze kunt maken uit ‘gestart’, ‘in oprichting’, ‘gaan oprichten’.

  • Gestart = het huis is gerealiseerd en gestart
  • In oprichting = concrete plannen worden uitgewerkt, de opbouwende fase
  • Gaan oprichten = op zoek naar mede-initiatiefnemers om samen concrete plannen te gaan maken

Beschrijving
Hier kunt u in maximaal 600 woorden uw wooninitiatief beschrijven. Items kunnen zijn:

  • doelstelling van uw wooninitiatief
  • voor welke doelgroep, pgb uit welke wet?
  • beschrijving hoe het huis eruit ziet
  • hoe is het initiatief georganiseerd (rechtsvorm)?
  • hoe is de zorg georganiseerd?
  • wie is eindverantwoordelijk?

De ruimte is beperkt. Met een doorverwijzing naar uw website of sociale media kunt u belangstellenden verder informeren.

Actief
Wanneer u alle gegevens hebt ingevuld, kunt u uw profiel actief maken door deze optie aan te vinken.

Activiteiten
Vervolgens kunt u op deze pagina via de knop ‘activiteiten’ toevoegen:

  • open plekken, oproep nieuwe bewoners
  • uitnodiging voor bijvoorbeeld een open dag of andere activiteiten

Meer dan één wooninitiatief

Sommige abonnees wooninitiatieven hebben meerdere vestigingen. Per Saldo onderzoekt of en op welke manier het plaatsen van meerdere wooninitiatieven mogelijk kan worden gemaakt.

3. Contactgegevens

Naast de informatie over het wooninitiatief kunt u hier de gegevens vermelden van de persoon waarmee belangstellenden contact kunnen opnemen. Ook hierbij kunt u de informatie zichtbaar maken die u zelf wilt.

4. Vragen

Hebt u een vraag die u wilt stellen aan een bepaalde doelgroep, maar niet aan individuele wooninitiatieven, dan kunt u dat doen via deze pagina. Om u een voorbeeld te geven:

Titel : Pgb-Wmo
Bestemd voor : Alle wooninitiatieven met bewoners met pgb-Wmo
Beschrijving : Graag tips over contact met gemeente
Of
Titel : Zorg van een instelling of zelf regelen
Bestemd voor : Alle wooninitiatieven met zelfwerkgeverschap
Beschrijving : Hoe bevalt het? Nadelen? Voordelen? Tips?

  • Alle wooninitiatieven of leden met vragen over wooninitiatieven die gebruik maken van de app, zien de onderwerpenlijst verschijnen met alle vragen die er worden gesteld, dus ook de uwe.
  • Zij kunnen door op uw vraag te klikken een reactie aan u sturen, die u persoonlijk binnenkrijgt bij ‘Berichten’.
  • U kunt zelf reageren op een vraag die door anderen wordt gesteld. Uw reactie gaat naar degene die de vraag stelde.
  • U kunt andere vragenstellers vragen of zij de reacties met u willen delen.

Vragen worden na drie weken automatisch verwijderd. Wilt u uw vraag toch laten staan, dan kunt u deze opnieuw invoeren.

5. Berichten

Op deze pagina ziet u het laatste bericht dat u over een bepaald onderwerp aan iemand hebt verstuurd of van die persoon hebt ontvangen. Door te klikken op ‘Lees alle berichten in dit gesprek’ komt u in een overzichtsscherm van waaruit u kunt reageren. Daarnaast kunt u ook direct op een bericht klikken om te reageren.

Ten slotte